Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot. Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Kényelmesés gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál
Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.
Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorbanállás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.
Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az onlineűrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.
Az e-ügyintézést választókata belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.
A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogya lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.
Az Önkormányzati Hivatali Portál a
https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.
A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!
Azonline elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők azönkormányzatiügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.
Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre többhelyi hivatali ügy elintézhető.Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.
A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is.Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.
Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket.Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.
Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.
Az Önkormányzati Hivatali Portál az
https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Tájékoztatás "Mentett űrlapok" menüponttal kapcsolatban
Az önkormányzati hivatali portálon (https://ohp.asp.lgov.hu) az űrlapfunkcionalitás bővülése miatt a lakossági ügyfelek által korábban beküldés előtt elmentett űrlapok, a „Mentett űrlapok” menüpont alatt április 11-én - későbbi visszaállítás nélkül - törlésre kerülnek. A funkció április 12-től a megszokott módon működik ismét.
ASP Központ
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tájékoztatás ügyfél tárhelyére érkező űrlapmásolat kezeléséről
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban korábban több jelzés érkezett arra vonatkozóan, hogy az ügyfelek a kitöltött űrlapokat beküldést megelőzően nem töltötték le, és a beküldést követően nem tudják már elérni az űrlapot. Eddig csupán az önkormányzattól lehetett ilyen esetben irat másolatot igényelni.
Az elektronikus ügyintézés továbbfejlesztéseként az önkormányzat által publikált, az ohp felületen elérhető űrlapok beküldését követően a beküldő tárhelyére olyan KRX kiterjesztésű csomag érkezik az ASPONALLO elnevezésű hivatali kapuról, amely tartalmazza a következő fájlokat:
- a kitöltött és hitelesített űrlap PDF változata,
- XML formátumú elektronikusan feldolgozható űrlap változat
- a csomag metaadatait, amely XML formátumban tartalmazza a feladót, a címzettet, a készítés dátumát és tárgyát
A krx csomag tartalmáról kicsomagolásának módjáról a magyarorszag.hu oldalon részletes leírás található
a https://segitseg.magyarorszag.hu/etananyag/iform_etan.html?highlight=krx címen a
2.6.1 „Az elmentett KRX csomag tartalma” fejezetben.
Jelenleg a tárhelyre beérkezett üzenet Dokumentum típusa és leírása aspDok. Folyamatban van ezen mezők tartalmának módosítása annak érdekében, hogy az érintett önkormányzat és a beküldött űrlap is azonosítható legyen.
Üdvözlettel: ASP Központ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------